Pageturner

IngeBrun 04 augustus 2024
Via Hebban mocht ik het boek De winnaar lezen van Teddy Wayne.
De cover van het boek is mooi. Zowel de titel als de naam van de auteur zijn goed zichtbaar. Op de cover zie je een prachtig groot en luxe huis vlak aan de zee. Ik moest direct aan Dynastie denken. De cover past perfect bij het verhaal.

Connor O’Tode is rechtenstudent. Hij vertrekt naar Cutters Neck om daar als tennisleraar aan de slag te gaan. Zo wil hij geld verdienen om de medicatie van zijn zieke moeder te kunnnen betalen. Nog nooit heeft hij zoveel luxe bij elkaar te zien alleen krijgt hij nog niet veel klanten totdat hij een bijzondere vrouw les moet geven. Deze lessen blijven niet alleen op de baan. De vrouw vraagt ook om andere lessen en betaald het dubbele tarief wat Connor niet kan weigeren. Wanneer hij op het strand een jonge vrouw ontmoet en hij gevoelens voor haar krijgt beland hij in een moeilijke situatie. Een lange tijd kan hij de twee relaties gescheiden houden maar dan gaat het toch mis.

Wat een geweldig mooi en origineel verhaal. Wayne heeft een prettige en vlotte schrijfstijl. Hij weet goed sfeer en gevoel in het verhaal te brengen.

De personages zijn realistisch , divers en goed neergezet. Wayne weet de personages en de omgeving levendig en goed te omschrijven waardoor je het verhaal goed voor je ziet. Zo kon ik de keuzes van Connor ook wel begrijpen.

Enige minpunt vind ik dat er op de cover staat dat het boek een thriller is. Dit is het voor mij niet echt. Een lange tijd vond ik het meer een erotische roman en pas ruim over de helft komt er wat spanning in het verhaal . Voor een echte thriller mag er voor mij nog meer spanning in. Neemt niet weg dat ik het boek met veel plezier heb gelezen.

Meer recensies van IngeBrun