Schijn bedriegt

IngeBrun 27 september 2024
Namens Vrouwenthrillers mocht ik het ebook Hels paradijs van Lisanne Hoksbergen lezen. Hiervoor dank.

De cover ziet er duister en onheilspellend uit en zowel de cover als de titel vind ik perfect passen bij het boek.

Julia is gelukkig getroued, samen hebben ze drie kinderen en een prachtig huis. Ook heeft ze een goede baan en ontbreekt het haar aan niets. Alles lijkt perfect maar niets is minder waar. Op een tuinfeest stort ze helemaal in elkaar nadat ze even naar haar dochter heeft gekeken. Alle herinneringen uit het verleden komen keihard bij haar binnen. Ze besluit om er even tussenuit te gaan en ze vertrekt naar het mooie Egypte. Ze hoopt hier tot rust te kunnen komen maar of dit haar lukt?

Lisanne Hoksbergen heeft een vlotte en beeldende schrijfstijl. Door de ogen van Julia lees je hoe haar leven eruit ziet. Met terugblikken naar het verleden wordt het verhaal je goed duidelijk. Wel komt het verhaal voor mij wat traag opgang. Ook vind ik het verhaal niet echt heel spannend maar er is wel een onheilspellend gevoel aanwezig. Gedurende het verhaal weet Hoksbergen dit gevoel te versterken en wil je verder lezen .

De personages zijn goed en realistisch neergezet. Vooral Julia is mooi uitgewerkt. De gedachten en gevoelens van Julia houden je vast.

Hels paradijs is niet zomaar een thriller. Het is een thriller met zware thema’s zoals pesten, drugs, jeugdtrauma’s en burn-out. Deze hadden iets meer uitgewerkt mogen worden.
Het verhaal zit verder goed in elkaar maar het eind laat me wel met wat vragen achter.

Meer recensies van IngeBrun