Het eind van het feest.

IngeBrun 12 augustus 2024
Recensie van het boek Het eind van het feest dat ik gesigneerd mocht ontvangen van de auteur Kirsten de Coninck.

De cover vind ik prachtig en triggert me ook. Dolblij was ik dan ook dat ik het boek mocht ontvangen. Op de cover zie je een geel busje/camper in een wat donkere achtergrond. Deze wekt meteen wat onraad op. Wat gebeurt hier allemaal? Zowel de titel als de naam van de auteur zijn duidelijk zichtbaar.

Valerie organiseert een familiefeest voor haar zoon Pieter die dertig wordt. in het Italiaanse bergdorp Valnontey,. Wanneer Pieter en zijn vriendin Kyra er bijna zijn besluit Pieter het laatste stuk te gaan lopen dwars door het National park.
Hendrik komt in Valnontey aan om een hoofdstuk uit zijn verleden af te sluiten. Ook hij trekt het nationaal park in.

Terwijl Valerie erg druk is met de voorbereiding van het feest, begint Kyra zich toch al wel zorgen te maken of Pieter op tijd terug zal zijn voor het feest. Hierbij heeft Valerie ook nog eens de zorg over de ruziemakende zusjes Anna en Lizzy en haar dochtertje . Wanneer Pieter niet op tijd terug blijkt te zijn begint iedereen zich zorgen te maken maar blijkt ook het gezin op instorten te staan. Iedereen lijkt wel een geheim met zich mee te dragen en welk geheim draagt Hendrik met zich mee?

Wat een mooie meeslepende roman vol met spanning. Wel moest ik even in het verhaal komen . Dit kwam waarschijnlijk door de vele personages die het verhaal kent. Verder in het verhaal zat ik er helemaal in en kon ik het boek niet aan de kant leggen.

Kirsten de Coninck heeft een aangename schrijfstijl, met veel oog voor detail waardoor je als lezer heel makkelijk het verhaal wordt ingetrokken. De omgeving wordt mooi belicht en je waant je als lezer ook echt ter plaatse. Het verhaal kent behoorlijk wat personages die één voor één mooi zijn uitgewerkt, de ene wat meer dan de ander.
De hoofd personages zijn wel goed uitgewerkt . Zo lees je over het verleden van Valerie, het gekibbel van de zusjes en hun geheimen en ook over de relatie van Pieter en Kyra. Ook lees je het verhaal van Hendrik en dit sluit heel mooi aan bij de rest,

De gebeurtenissen en de omgeving zijn beeldend en gedetailleerd beschreven. Gaandeweg het verhaal voel je dat de spanning steeds meer toeneemt. Je wil weten wat er met Pieter is gebeurt en hoe het verhaal zich zal ontvouwen.

Het eind van het feest is een meeslepende roman vol spanning en de Coninck weet de lezer te boeien van het begin tot het eind. Het eind zelf viel mij iets tegen. Had waarschijnlijk meer spanning verwacht of een soort van verrassing. Dit bleef helaas wat achterwege.
Dit doet niets af van het plezier dat ik had aan dit boek. Ik beloon het met 4 sterren

Meer recensies van IngeBrun