Originele thriller

IngeBrun 25 augustus 2024
Met dan aan Luiting-Sijthoff mocht ik mee lezen met de LS Sterrenleesclub met het boek Huurmoordenaars van Anonymous van Rob Hart. Voor mij is dit het eerste boek wat ik van deze auteur heb gelezen wat het lezen extra leuk maakt.

De cover vind ik persoonlijk niet zo mooi maar de titel vind ik erg mooi en maakt me nieuwsgierig. Om de titel heb ik me ook opgegeven voor de leesclub.

In Huurmoordenaars Anonymous volg je Mark, de gevaarlijkste huurmoordenaar ter wereld. Mark wil heel graag hier van af en besluit zich aan te sluiten bij Huurmoordenaars Anomysous. (Dit is net zoiets als de AA bij alcoholverslaving). Via een twaalf stappenplan probeert hij van het moorden afgekomen. Mark zet zich voor de volle 100% in maar het wordt hem niet makkelijk gemaakt. Het lijkt erop dat het verleden hem inhaalt . In plaats van zelf te moorden wordt hij zelf het doelwit. Wie heeft het op hem gemunt? Mark is genoodzaakt om te vluchten en dit doet hij met Astrid en zijn kat P.Kitty. Kan hij het moorden laten?

Huurmoordenaars Anonymous is een spannend en origineel verhaal. Het is in de ik-vorm geschreven wat voor mij even wennen was. Met de nodige humor en spanning, sterke personages heeft Rob Hart een thriller geschreven die eenmaal is begonnen, niet meer weg te leggen is. Je wil weten hoe het verhaal afloopt en hoe alles in elkaar steekt.

Het is een thriller zie vlot geschreven is. De vaart zit er goed in en er zijn mooie plotwendingen. Rob Hart heeft een levendige en beeldende schrijfstijl . Hij neemt je mee op de bizarre tocht van New York naar Singapore, Jakarta en Londen en weer terug. De flashbacks naar het verleden vertellen je de beweegredenen van Mark en ook hoe de moorden hebben plaats gevonden, Een boek wat goed verfilmd zou kunnen worden.

Het boek heeft een voor mij opend eind en ik hoop dat er een vervolg komt op het verhaal.
Voor mij 4 dikke sterren

Meer recensies van IngeBrun