Buddyread

IngeBrun 01 juli 2024
Dit boek mocht ik met dank aan Hamley uitgeverij lezen voor een buddyread samen met mijn vriendin. Het is een mooi origineel en uniek concept. Beide boeken hebben dezelfde titel , cover en het eerste hoofdstuk is ook het zelfde. Alleen is het ene boek een thriller geschreven door Sandra J Paul en de ander een feelgood geschreven door Valerie Vaes.
Ik begon met de thriller en mijn vriendin met de feelgood.

Isabelle heeft een belangrijke afspraak en is al aan de late kant. Hierdoor rijd ze iets te hard en raakt ze een stoeprand waardoor ze een klapband krijgt. Ze krijgt hulp van een onbekende man. Doordat ze de afspraak niet meer kan redden besluit ze niet meer naar het werk tegaan maar een kopje koffie te gaan drinken met deze man.

In dit deel lees je meer over de achtergrond van Isabella. Het verhaal komt voor mij wat moeilijk op gang. De overgang van Hoofstuk 1 naar 2 verloopt niet vloeiend en ook krijg je in hoofdstuk 2 te veel informatie. Daarna kabbelt het verhaal door. Je voelt een onderhuidse spanning maar de echte spanning ontbreekt voor mij. Al snel krijg je door dat de ontmoeting met de man geen toeval is.

Het verhaal is vlot geschreven en de personages zijn voldoende uitgewerkt. Ik vond Marco maar een grote zeur. Wat wel heel mooi is beschreven is de verrassende plottwist op het eind.

Meer recensies van IngeBrun