Prachtig verhaal

IngeBrun 12 augustus 2024
Recensie van It all comes back to you van Melissa Wiesner. Niet eerder had ik iets van haar gelezen wat het lezen juist extra leuk maakt.

In de proloog maken we kennis met Anna en Gabe. Anna , 16 jaar, is een stille hardwerkende student met twee banen om rond te kunnen komen . Ze praat nooit over haar thuis . Gabe, 21 , is knap, arrogant en komt uit een welgestelde familie. Het verschil is enorm groot. Anna baalt dan ook enorm als zij met Gabe aan een groot werkstuk moet werken, dit werkstuk bepaalt Anna haar verdere carrière. Tijdens de samenwerking krijgen ze een hele goede band en wordt Anna opgevangen in het gezin van Gabe Weatherall. Gabe merkt dat Anna haar iets niet verteld en wanneer hij steeds dichterbij de waarheid komt slaat Anna op de vlucht. Zal ze het geluk ooit vinden?

Door de goede proloog wordt je meteen het verhaal ingezogen. Wiesner heeft een vlotte, levendige schrijfstijl. Hierdoor leest het verhaal gemakkelijk weg. Ze weet goed een sfeer en gevoel in het verhaal te brengen. De personages zijn mooi uitgewerkt. Ik had echt met Anna te doen al begreep ik haar keuzes niet altijd en had ze het haar zelf zoveel makkelijker kunnen maken. Gabe zit echt in mijn hart net als zijn familie.
Het is mooi om te lezen hoe de vriendschap tussen Anna en Gabe groeit.

Halverwege het verhaal vind ik het wat doorkabbelen. De ruzies zijn soms wat teveel . Op het einde zit het tempo er weer in maar ging het mij juist weer te snel. Hier had Wiesner voor mij nog wel een aantal hoofdstukken meer aan mogen besteden.

“It all comes back to you” is een verhaal over armoede, verlies, vertrouwen, vriendschap, en familie
“It All Comes Back to You” is een mooi geschreven verhaal en een aanrader als je van emotionele romans houdt.

Meer recensies van IngeBrun