Heerlijk tussendoortje

IngeBrun 27 juli 2024
Met dank aan De verhalenfabriek mocht ik de novelle Bij ons in het dorp. Lola ontvangen van Stephanie Van der Pol.

Marije heeft een modewinkel in het dorp Klinkert, is getrouwd met Huub en samen hebben ze twee kinderen. Ze hebben een goed huwelijk al merkt Marije dat Huub de laatste tijd minder tijd aan haar besteed. Huub wijdt het aan de drukte in zijn dokterspraktijk maar Marije gelooft hem niet, ze doet er alles aan om zijn aandacht weer te krijgen. Marije is ook nog eens druk om een modeshow voor te bereiden voor het dorpsfeest. Ze is op zoek naar een visagiste en plots is daar Lola die haar wel wil helpen. Ze worden al snel dikke vriendinnen maar kan ze haar wel vertrouwen?

Wat een leesplezier was deze novelle. Stephanie Van der Pol heeft een vlotte en levendige schrijfstijl en weet goed sfeer en emoties in het verhaal te stoppen ,etnaf en toe een dosis humor.

Het verhaal heeft een mooie opbouw en heeft je meteen goed te pakken. Het leest erg gemakkelijk weg en voor ik het wist was het verhaal al weer uit.
Door de beeldende schrijfstijl neemt Julia Ran je als lezer mee in het verhaal. Met de nodige humor en gevoelens en personages die zo uit het dagelijks leven gegrepen zijn heeft Julia Ran een prachtige feelgood geschreven. Eenmaal begonnen kan je het niet meer wegleggen. Het verhaal was dan ook veel te snel uit.

De personages zijn allemaal mooi uitgewerkt
Marije is een lieve , vrolijke vrouw. Je leert haar echt kennen en leeft met haar mee. Ook de overige personages zijn mooi uitgewerkt en ik ben dol op Huub.. ook van Lola heb ik enorm genoten vooral van haar uitspraken zoals heerlie de peerlie.

Bij ons in het dorp. Lola, is een mooie feelgoodnovelle. Ik heb genoten van het boek en hoop nog meer van Stephanie Van der Pol te mogen lezen.

Meer recensies van IngeBrun