Prachtig herfstboek

IngeBrun 23 oktober 2024
Via een winactie mocht ik het boek Oktoberlaan van Sandra Konst ontvangen. Sandra Konst schreef eerder de romans Zoutman en Huis van de Herfst maar is voor mij nog een onbekende auteur.

De herfst is het perfect moment om met een warme kop koffie, dit mooie boek Oktoberlaan, en een dekentje weg te duiken op de bank.
De cover van het boek trekt meteen de aandacht en doet je ook meteen denken aan de herfst. Wel dacht ik even dat het om een jeugdboek ging maar niets is minder waar.

Je leest het verhaal van Bo die woont aan de Oktoberlaan. Hier heeft ze een fijn huis met een eigen winkel met pluktuin. Ze mist haar ex vriend Marcus’ die besloten heeft voor zich zelf te kiezen. Bo wil namelijk niet ergens anders wonen. Ze voelt zich hier fijn en prettig behalve de periode rond Halloween. Dan sluit ze haar winkel en sluit zich op in haar huis om een gebeurtenis die 11 jaar geleden is gebeurt.

Oktoberlaan is vlot geschreven en leest heerlijk weg. Vanaf de eerste bladzijde wordt mijn nieuwsgierigheid geprikkeld. Bo is een leuke personage die mooi is uitgewerkt. Je gaat echt van haar houden en je leeft met haar mee. Naast Bo worden er verschillende andere karakters toegevoegd wat het verhaal leuk en boeiend maakt. Sommige mochten van mij meer uitgediept worden. De omgeving en de sfeer heeft Sandra Konst prachtig omschreven .

Het verhaal zit erg mooi in elkaar met de nodige spanning..De verrasende wendingen zorgen dat je blijft doorlezen.

Oktoberlaan is het perfecte boek om in de herfst te lezen. Een prachtig geschreven roman met de nodige spanning over liefde, vriendschap, vertrouwen en verlies.

Meer recensies van IngeBrun