Het sprookje komt tot leven

IngeBrun 16 juli 2024
Via De Crime Compagnie Club ontving ik het boek Pas maar op voor de boze wolf van Marcella Kleine. Het boek komt officieel pas uit op 1 augustus maar als clublid mochten wij het boek al eerder ontvangen.

In Pas maar op voor de boze wolf lees je het verhaal van Imke, getrouwd met Arne en samen hebben ze twee kinderen. Hun dorp wordt opgeschrikt door de opkomst van de wolf. Deze zorgt voor veel overlast en ook voor zorgen bij de bewoners zo ook bij Imke en Arne. Hier blijft het niet bij. Imke krijgt ook nog te maken met een demoon uit het verleden , de wolvenman. Ze kan hier helaas met niemand over praten, bang om alles te verliezen.

Wat een geweldige goede en spannende thriller. Marcella Kleine weet heel goed sfeer en gevoel in het verhaal te brengen, die je constant een onheilspellend gevoel geeft. Gedurende het verhaal weet ze dit onheilspellende gevoel te versterken.

Het verhaal is vlot geschreven en er zit goed tempo in het verhaal, Bijzonder is dat Kleine er een sprookje in heeft verwerkt die al lezende tot leven komt. Ook het verhaal over de wolf is mooi en erg actueel.

De personages zijn mooi uitgewerkt. Ze zijn realistisch en divers. Door de beeldende schrijfstijl slaagt de auteur erin gebeurtenissen, emoties en gevoelens goed te verwoorden.

Pas maar op voor de boze wolf is een thriller vol verrassende wendingen en een goed uitgewerkt plot. Ik raad dit boek zeker aan om te gaan lezen. Je zult er geen spijt van krijgen

Meer recensies van IngeBrun