Origineel verhaal

IngeBrun 09 september 2024
Met de Sterrenleesclub van LS Amsterdam mocht ik zowel het boek Brandoffer als Zwarte zomer lezen. Na Brandoffer was ik erg benieuwd naar Zwarte zomer.

In Zwarte zomer lees je het verhaal van sterrenkok Jared Keaton. Hij is veroordeeld voor de moord op zijn dochter. Wanneer jaren later de gedoodwaande dochter opduikt is de verbazing groot. Dit is gewoonweg niet mogelijk en zorgt ervoor dat Poe in grote problemen komt. Hij zorgde namelijk voor de arrestatie maar het bewijs van toen lijkt nu onvoldoende te zijn. Jared lijkt vrijgelaten te worden dus de tijd dringt voor Poe om het tegendeel te bewijzen.

Net als in Brandoffer is ook nu de proloog heftig. Daarna gaan we twee weken terug in de tijd en volgen we Poe en Tilly tijdens de speurtocht naar de juiste bewijzen. Alles lijkt in het voordeel van Jared te zijn maar ergens moet iets te vinden zijn.

Craven slaagt erin om de frustratie van Poe tastbaar te maken. Je voelt de wanhoop wanneer het lijkt dat het onderzoek dreigt vast te lopen. De spanning stijgt en de tijd dringt. Lukt het Poe en Tilly om achter de waarheid te komen?
Ook dit keer krijgen ze hulp van Reid en Flynn.

Zwarte zomer is niet zomaar een thriller maar een psychologisch rollercoaster. Eenmaal begonnen wil je graag verder lezen. Ik had af en toe wat moeite met de moeilijke woorden die er werden gekozen. Verder leest het erg vlot.

Zwarte zomer is een origineel verhaal dat erg goed in elkaar zit. Craven weet opnieuw sfeer en gevoel in het verhaal te brengen, die je een onheilspellend gevoel geeft. Deze weet hij gedurende het verhaal te versterken. Het is een thriller vol verrassende wendingen en een goed opgebouwd plot.
Ik ben heel benieuwd naar de volgende delen

Meer recensies van IngeBrun