Geweldige thriller

IngeBrun 16 augustus 2024
Zwijgen is bitter is een spannende thriller van Sofie Delporte. Ze heeft een spannend en intrigerend verhaal geschreven dat de lezer vanaf de eerste pagina geboeid houd en niet meer loslaat. Binnen twee dagen had ik het boek dan ook al uit.

De cover is duister en mysterieus. Je ziet een donker bos. Wat is hier gebeurd? Na het lezen merk je dat Delporte de perfecte titel en cover heeft gekozen.

Zwijgen is bitter is het tweede boek met inspecteur Olivia in de hoofdrol. Toch is het boek heel goed op zichzelf te lezen. Olivia is werkzaam voor de Cel Vermiste Personen in België. Het boek begint met de vermissing van een negenenveertig jarige man en zijn vijfjarige zoontje. De melding is gemaakt door de vriendin Erica maar zij gedraagt zich vreemd. Olivia en haar team worden op deze zaak gezet en een zoekactie gaat van start. De vraagtekens stapelen zich al snel op.

Vanaf het begin weet Sophie Delporte de lezer mee te slepen in een grote zoektocht. Door de vlotte en prettige schrijfstijl en de korte hoofdstukken leest het boek weer als een trein.
Het verhaal heeft een sterke en spannende opbouw
Als lezer wordt je meteen getriggerd en nieuwsgierig naar de dader en ga je mee speuren.
Zwijgen is bitter kruipt echt onder je huid en laat je niet meer los. . Langzaam ontvouwt het verhaal zich en word het beetje bij beetje duidelijker. Delporte wist me flink op het verkeerde spoor te zetten.

De personages zijn realistisch, divers en goed neergezet. Delporte weet goed sfeer en gevoel in het verhaal te brengen. Mooi ook om te lezen dat de verdwijning iets doet met Olivia persoonlijk. Zo lees je zowel over haar werk als over haar privéleven.

Ik heb enorm genoten van dit verhaal en wil nog meer lezen van Sofie Delporte.. Ga deze lezen. Je zult er geen spijt van krijgen.
Vijf dikverdiende sterren

Meer recensies van IngeBrun