Stemt tot nadenken

IngeSleegers 30 juli 2022 Auteur
Dit boek stond al lang op mijn leeslijst. De cover en de achterflap triggerde me meteen. Amina Laffet schreef met Zwarte Vijvers een brandend actueel verhaal, dat tegelijk een grote rode waarschuwing is. De laatste tijd wint extremisme aan kracht, vooral aangemoedigd via sociale media. Wat als het zoveel aanhang krijgt dat extreme ideeën op een dag het nieuwe normaal zijn?
Wat als op een dag burgers niet meer gelijk zijn, maar sommige groepen meer en andere minder rechten krijgen, enkel op basis van de buurt waarin ze leven en het huis dat ze zich kunnen veroorloven? Het klinkt surrealistisch, maar is het dat wel? Amina zet een dijk van een verhaal neer dat je misschien niet met een goed gevoel achterlaat, maar zeker wel aan het denken zet.

Meer recensies van IngeSleegers