Niets is wat het lijkt

Ingrid Bilardie 28 juni 2024 Auteur
In deze opvolger van 'Leegland' volgen we de verhaallijnen van Eva en Senna verder. Beide dames ontdekken dat de wereld anders in elkaar zit dan ze altijd hebben gedacht. Eva ontdekt dat het vanwege de bemoeienissen van de president moeilijker is om niet in haar vaders wrede voetsporen te treden dan het lijkt. Senna ontdekt dat er weinig klopt van alles wat ze ooit geleerd heeft over haar land. Beide dames moeten een vorm van onderdrukking van zich af schudden om vooruit te komen in de wereld en de mensen waar ze van houden te beschermen. Het lot van Eva en Senna blijkt stevig verbonden. De verhaallijn over Dion is een fijne toevoeging. Via hem wordt duidelijk hoe het is om te moeten (over)leven in de Republiek. Zijn aanwezigheid vertedert en verlicht en maakt duidelijk hoezeer het land lijdt onder een slechte, egoïstische bestuurder. De vraag is of Senna daar in het laatste deel verandering in kan brengen en vooral hoe ze dat dan gaat doen.

Meer recensies van Ingrid Bilardie