Je bent prachtig

Ingrid Do 15 februari 2024
In de roman maken we kennis met de vier zussen Padovano: de doortastende Julia, de artistieke Ceclia, de zorgzame Emeline en de dromige Sylvie. De zussen zijn met zijn vieren één en komen uit een liefdevol, maar enigszins bijzonder gezin. De introverte William Waters trouwt met Julia en wordt volledig opgenomen in het gezin. Maar de duisternis uit zijn jeugd komt weer boven en zorgt voor een ontwrichting die lang voelbaar is

Het verhaal wordt verteld uit verschillende perspectieven over een lange periode en je leert de personen goed kennen. Ik had wat moeite met de schrijfstijl. Hoewel er mooie zinnen in zaten en het goed vertaald is, kwam het toch afstandelijk op mij over. De plot van het verhaal zit goed in elkaar en gaat over liefde en verwijdering, vreugde en duisternis. De helende kracht van familie, de (soms verstoorde) verhoudingen onderling en ontwrichtende gebeurtenissen uit het verleden. Voor sommige lezers kan dit herkenbaar en dus rauw en confronterend zijn. Alhoewel het boek mij het iets minder lag, zullen zeer veel lezers dit boek enorm waarderen.  In ieder geval moeten we steeds tegen elkaar blijven zeggen 'Je bent prachtig'!

Meer recensies van Ingrid Do