Wat een pareltje

Ingrid Lemmens 13 juni 2024
Met veel plezier las ik Aroma al en ik kon niet wachten om verder te gaan in Bitter omdat het verhaal zo spannend en emotioneel eindigde. Ik heb die dan ook meteen gekocht toen hij uit kwam.

Bitter gaat verder waar we gebleven waren na Aroma en in dit verhaal staat Matteo, de zoon van Alba centraal.
Deze man had ik als jongetje in Venetie al in mijn hart gesloten tijdens het lezen van Aroma en nu is hij kok in Rome en volwassen. Zijn zachte karakter, behulpzaamheid en culinaire expertise maken hem tot een heel fijne man om over te lezen. Er gebeurt van alles in dit tweede deel van deze familiesaga en ook een oude bekende uit Aroma duikt weer op met niet veel goeds in zin!
Dit verhaal speelt zich af in het prachtige Rome waar Aroma vooral in Venetie speelde.

Ann Galland is een auteur die zich qua schrijfstijl en verhaallijnen voor mij mag meten met grote auteurs als Corina Bomann of Lucinda Riley. Wat kan deze vrouw prachtig schrijven en je helemaal laten opgaan in het verhaal!
Prachtige zinnen gebruikt ze, en in dit boek waren wat meer details over de omgeving dus ik waande me echt in Rome. Ik had echt het gevoel alsof ik door de oude stad liep en zo op een terras kon gaan zitten. Het eten kon ik bijna ruiken!
Ze weet je te raken met haar verhalen en al haar personages zijn zo goed neergezet dat je het idee hebt dat je ze kent.
Ik ben echt in dit tweede deel meegezogen en heb het in 3 dagen uitgelezen.

Ook Bitter had weer een einde waarvan ik dacht....hopelijk komt er nog een deel 3 want ik wil niet dat het stopt! De personages zitten in mijn hart en er komen zoveel mooie, grappige maar ook verdrietige dingen in voor die prachtig verweven zijn in het verhaal zodat het helemaal af is.

Soms....zit er zo' pareltje tussen waarvan je denkt.....ik wil niet dat het stopt! En dit is er zo een, ik ben echt onder de indruk van deze prachtige serie. Er staat bij kan los gelezen worden maar dan mis je zoveel van de geschiedenis die deze familie saga tot een geheel maken dus ik zou ze allebei lezen.

Meer recensies van Ingrid Lemmens