Een spannende roman die je niet weg kunt leggen

Ingrid Lemmens 14 juli 2024
Een hele spannende en emotionele roman die je in zijn greep houdt tot de laatste bladzijde.
Ik kon het boek maar niet wegleggen en wanneer dat dan toch even moest kon ik het verhaal en de personages maar niet loslaten.

Moore heeft een hele fijne, vlotte schrijfstijl waardoor je meteen in het verhaal zit.
Ook schrijft ze erg beeldend waardoor je het gevoel hebt rond te lopen in de mooie natuur en het bos, en ook in het landhuis waar de rijke familie van Laar woont. Het kamp waar de kinderen hun zomer doorbrengen is zo goed beschreven dat je je echt daar waant en meeleeft.

De schrijfster neemt je mee op een mooie en spannende reis door de tijd in een prachtige setting.
Het boek is opgedeeld in korte hoofdstukken waarin we de verschillende personages volgen in verschillende tijden tussen 1950 en 1975.
Ik vond dit enorm intrigerend omdat zo laag voor laag alle geheimen en intriges aan het licht komen en je elk personages goed leert kennen.
Het is zo knap als een schrijver dit op een manier kan doen waardoor het totaal niet verwarrend is maar je steeds meer het verhaal intrekt en je alles van de verschillende personages te weten komt. Wie zijn ze, wat speelt er achter gesloten deuren en hoe past dit allemaal in dit verhaal?

De verdwijningen van 2 kinderen uit dezelfde rijke familie in 1961 en 1975 staan centraal en pas op het einde passen alle puzzelstukjes op een magnifieke wijze in elkaar. Het blijft dus echt heel spannend tot het einde, en je wordt steeds weer op het verkeerde been gezet!

Vriendschappen, relaties, intriges, verlies en liefde, alles komt aan bod in deze unieke roman. Ik heb meegeleefd met de moeder nadat haar levensverhaal zich langzaam ontvouwt, en zo werd steeds meer duidelijk dat niks is wat het lijkt in deze wervelende roman.

Rijkdom maakt niet gelukkig, dat wordt pijnlijk duidelijk in dit verhaal maar het zorgt er wel voor dat je veel macht hebt en daar lijden weer andere mensen onder. Ook dat stuk is mooi uitgediept en toch las het lekker door, het wordt nergens te ingewikkeld.
Ongelofelijk hoe deze schrijfster je kan meetrekken in dit verhaal en dat tot de laatste bladzijde die ik met een zucht omsloeg. Een zucht, omdat ik hem zo graag gelezen heb maar niet wilde dat het stopte! Dan weet je, ik heb een geweldig boek gelezen.

Bedankt libelle , wereldbibliotheek en park uitgevers voor dit recensie exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Ingrid Lemmens