Steamy roman met een vleugje spanning

Ingrid Lemmens 12 juni 2024
Vandaag mag ik de zomer blogtour afsluiten van " Hoor de stilte spreken" van Pia Pauwels.

Achterflap:

Lucas Vermeer is het blonde, sexy sportanker van de nationale omroep, getrouwd met een bloedmooie vrouw, vader van drie kleine kinderen, vaak weg van huis, en net veertig geworden. Zijn wereld komt weldra volledig op zijn kop te staan.
Ana Vargas, een veertiger en huisvrouw, is getrouwd met de narcistische Nick. Ze is eenzaam en ongelukkig in haar huwelijk. Haar jeugd is vervlogen, aan kinderen is ze nooit toegekomen. Op een morgen krijgt Ana onverwacht een flirterig berichtje van Lucas. De romantiek laait al snel op.
Terwijl de sociale media vol staan met de moordplannen van de Poppenspeler, beleeft Ana haar eigen stomende avonturen. Kiest ze uiteindelijk voor Lucas of voor haar man? Of zit er meer achter?
Langzaamaan komt de waarheid aan het licht...

Pia heeft een heerlijke, vlotte schrijfstijl waardoor ik al snel in het verhaal zat.
Dit boek is een steamy feelgoodroman met een vleugje spanning erin.
Ana en Nick zijn 2 van de 4 hoofdpersonages en hun huwelijk is slecht. Nick is een narcist en Ana is vooral met zichzelf bezig, heeft niet zoveel omhanden en kan de verleiding dan ook niet weerstaan als ze een flirterig berichtje krijgt.
Als een schrijver je allerlei emoties kan laten voelen voor de personages vind ik dat heel knap, zo kon Ana het bloed onder mijn nagels uithalen maar tegelijkertijd maakte ze me ook weer aan het lachen.

Het verhaal leest makkelijk en vanaf het begin komt er een verhaallijn in beeld over de moordplannen van "de poppenspeler" die steeds online gedachtenspinsels deelt. Dit loopt als een rode draad door het boek.
Heel lang weet je niet hoe dit nou in het verhaal past maar het zette me wel steeds aan het denken wat ik erg leuk vond. Wie kan dit zijn?
Op het einde kwam er toch een geweldige plottwist die ik niet zag aankomen en dat was echt het perfecte einde.

Mijn favoriete personage was Sonja, een sterke vrouw die niet over zich heen laat lopen.
Ik hou van dit soort personages! Haar reis in dit boek heeft me echt geraakt, ontzettend mooi en levensecht beschreven. Mijn complimenten daarvoor! Ik verklap niks verder dat moet je echt zelf lezen en ervaren.

Het is een ontzettende leuke en boeiende, steamy roman waarin alles zit wat een goed verhaal nodig heeft: liefde, overspel, lust, intriges, vriendschap, geheimen en verdriet. Ik heb een traantje moeten laten, me boos gemaakt, gelachen en spanning gevoeld. Zelfs een beetje in mijn vuistje gelachen toen een geheim aan het licht kwam....welk geheim en hoe dat aan het licht komt, dat moet je zelf maar ontdekken.
Ik zou dit boek dus ook zeker aanraden!

Ik verheug me nu al op een volgend boek van deze belgische schrijfster! Haar debuutroman heb ik ook meteen opgezocht en die ga ik ook zsm lezen. Wat een heerlijke ontdekking was deze schrijfster.

Bedankt pia pauwels en phoenix books dat ik mee mocht doen met deze blogtour.

Meer recensies van Ingrid Lemmens