Spannende roman

Ingrid Lemmens 11 oktober 2024
In deze spannende, wervelende roman volgen we 2 verhaallijnen die meer met elkaar te maken hebben dan je ooit voor mogelijk zou houden.

Giuliano Rossi is chauffeur van een bekende diamantair en wordt ontvoerd, al snel blijkt dat ze zijn baas moesten hebben.
Sofie raakt per toeval betrokken bij deze zaak en langzaam ontdekt zij de waarheid over haar verleden. Het tragische ongeluk van haar ouders en het verlies van haar grote liefde. Niks is wat het lijkt blijkt al snel... en wat speelt het drugsmileu dat Antwerpen in zijn ban houdt voor een rol?

Wat een geweldig boek heeft Pia Pauwels geschreven, het is zo spannend dat ik niet kon stoppen met lezen en pas op de laatste bladzijdes wordt ontrafeld hoe alles in elkaar zit en valt alles op zijn plek. Wat een plottwists, ik had het nooit kunnen raden.

Ook is er meer dan genoeg ruimte voor romantiek, je grote liefde verliezen is vreselijk maar wat als niks is wat het lijkt? Ze neemt ons mee in een wervelend kat en muis spel door het mooie Antwerpen maar ook naar het heerlijke zonnige Spanje waar romantiek in de lucht hangt en een geheim aan het licht komt.
Sofie werkt als vrijwilliger op de palliatieve afdeling waar ze oud recherceur Robert Janssens ontmoet die zorgt voor een heerlijk vleugje humor en hulp bij de zaken waar Sofie in verwikkeld raakt.

Het is ontzettend knap als je een verhaal kunt schrijven dat vol zit met liefde, bedrog, geheimen, een vleugje humor en spanning en alles zo mooi met elkaar kunt verweven tot een prachtige, spannende roman die je niet snel loslaat.
Pia heeft een hele prettige, beeldende en meeslepende schrijfstijl dus het voelt net alsof je het zelf allemaal mee beleeft. De spanning houdt je op het puntje van je stoel maar de romantiek en subtiele humor zorgen voor een goede balans.

Ik was al onder de indruk van haar vorige boeken, maar deze heeft me toch omver geblazen. Een boek dat je moet lezen en je niet onberoerd zal laten. Wat een geweldige schrijfster!

Mijn complimenten ook voor de prachtige kaft, de sprayed edges en de mooie versieringen bij elk hoofdstuk! Dat geeft net dat beetje extra.

Meer recensies van Ingrid Lemmens