Nieuw licht gloort aan de horizon.

Ingrid 25 september 2024
Als kind verslond ik de boeken van Thea Beckman, Tonke Dragt en Simone van der Vlugt. Veel mensen hebben warme herinneringen aan de historische en avontuurlijke boeken die zij schreven. Lange tijd bleef het bij die herinneringen, die men - vaak vruchteloos - probeerde warm te houden bij nieuwe generaties. Nieuwe boeken werden er immers niet meer voor kinderen geschreven door bovengenoemde dames.

En daarom ben ik zo blij met Dennis en zijn boek. Hij past prima in het genre en levert vergelijkbare kwaliteit. Dennis is in staat zó te verhalen dat je denkt dat je je in het midden van het decor begeeft - dít is toch de manier waarop je als kind over de Nederlandse geschiedenis wil leren?

Tonke, Thea en Simone: jullie schatkist is veiliggesteld. Er gloort weer nieuw licht aan jullie horizon.

Meer recensies van Ingrid