Veelbelovende schrijver

InInktGeschreven 12 maart 2024
Een bijzonder verhaal, dit boek van Gijs van der Logt. De tekst op de achterflap boeide me meteen en tijdens het lezen was ik erg geboeid door het verhaal van de jonge en onzekere Pim. Ik vond het leuk om te lezen dat Pim een persoonlijke en zichtbare ontwikkeling doormaakt. Ook de vriendschap met de bijzondere David wordt mooi neergezet in het verhaal. Wel miste ik soms een beetje context en miste ik een beetje een ‘wauw’-moment in het verhaal waardoor ik steeds weer opnieuw in het boek getrokken werd. Ook vind ik na afloop dat David en z’n speciale gaven meer naar voren hadden mogen komen. Dat had het denk ik allemaal wat spannender gemaakt. Wel vond ik de interne dialogen heel mooi en boeiend opgeschreven. De referenties naar films als The Shawshenk Redemption zijn heel goed gedaan. Al met al een mooi debuut van een veelbelovende schrijver.

Meer recensies van InInktGeschreven