goede plot, wat mager uitgewerkt

Inktvloei 14 juni 2024
Het boek begint eenvoudig over een demente vader en zijn zoon. Een hulp in het tehuis helpt mee om de kwaliteit van het leven voor de vader te verhogen. Door wat zij zegt sluipen er langzaam andere personen in het verhaal. De zoon heeft geen clou, maar het verhaal ontwikkelt zich steeds verder in grote kringen zoals in een stille waterplas. De locaties blijven beperkt, maar naarmate de cirkels groter worden wordt het verhaal spannender. Wat mij betreft had het boekje wat dikker mogen zijn want het einde moet ineens snel worden afgerond omdat anders het aantal toegestane pagina's wordt overschreden. Dat is jammer omdat het verhaal snel uitdooft. De clou is te bedacht, maar is dan ook gelijk het einde van het verhaal.
Ik vond het al snel leuk om te lezen omdat met weinig woorden toch een hele verzonnen wereld ontstond. Het einde werd wat saai omdat het toch weer terugkeerde naar de clichés van moord en doodslag om een oplossing te forceren. Dat had mooier gekund volgens mij

Meer recensies van Inktvloei