Onverwacht erg goed, aanrader

Irene 17 oktober 2024
Onverwacht een erg goed boek! Dat zijn de beste. Ik kende het boek niet en leerde het kennen door de nominatie voor Beste Boek voor Jongeren.

Goed autobiografisch verhaal over o.a. familiegeneraties/geschiedenis, hoe dit doorwerkt naar nieuwe generaties, Suriname en haar geschiedenis, racisme, discriminatie, je thuis voelen en/of de zoektocht naar je thuis, vader-zoonrelatie, maar ook relaties tussen broers en zussen.

Jeffrey Spalburg had echt een verhaal te vertellen, aan zijn zoon, maar ook aan ons.
Het las! Fijn lettertype en formaat, maar vooral het feit dat Spalburg echt een verhaal vertelt en vermoedelijk niet dit boek heeft geschreven omdat er te weinig boeken over bestaan. (Wat zo kan zijn, maar dat lijkt me niet dé reden om een boek te schrijven en dat gevoel heb ik weleens.)

Het verhaal over meerdere generaties Spalburg is prettig, verhalend en op een begrijpende manier geschreven. Erg goed.

Met dit korte stukje vind ik eigenlijk dat ik het boek tekort doe. Het boek mag meer belicht worden, dus aan jullie om het op jullie tbr te zetten en te lezen :)

Meer recensies van Irene