Luchtige cowboy romance

Iris Windmeijer 29 augustus 2024
Don’t judge a book by it’s cover, nietwaar? Bij Done and Dusted straalt de cover een klassieke cowboy romance uit. In dit eerste deel van de Rebel Blue Ranch-serie leer je Clementine Ryder kennen – en juist zij is de stoere cowgirl van de romance!

Yep, ik ben in m’n cowboy romance era. Met het duale perspectief leer je Clementine én haar love interest Luke Brooks goed kennen. Deze roman bevat een hoop fijne tropes: small town romance, de bad boy vs good girl, brothers best friend en meer. Wanneer Clementine terug naar haar oude stad Meadowlark gaat, komt ze de beste vriend van haar broer tegen: Luke. Het begint al meteen met gekibbel: liefhebbers van banter kunnen hun hart op! De twee karakters draaien vanaf het eerste moment om elkaar heen en de chemie straalt van de pagina’s af.

Natuurlijk is Clementine niet zomaar terug naar haar roots. Ze heeft een ongeluk gehad met haar paard – ze is namelijk een professionele paardenracer. Maar dit ongeluk zorgt voor angsten. De paniekaanvallen en hoe ze daar op reageert weet Sage duidelijk te portretteren. Dit geeft het (verder nogal dunne) liefdesverhaal wat body: hij helpt haar! Maar ook zij is goed voor hem: een klassiek geval van twee personen die voor elkaar gemaakt zijn!

Naast de fijne romance bevat het boek veel scènes op de ranch en in Meadowlark: de kroeg, het ontbijttentje, en meer. De gedetailleerde schrijfstijl gaf me het gevoel dat ik éven echt in Meadowlark rondliep. Ook leren we andere karakters kennen: de familie van Clementine en haar beste vriendin. Hierdoor word ik al nieuwsgierig naar deze karakters en hun verhaal – en dus naar de volgende delen in de Rebel Blue Ranch-serie.

Done and Dusted is een fijne cowboy romance die je in één adem kan lezen. Door het duale perspectief, de fijne cowboy romance en toffe setting droom je even weg naar Meadowlark. Een luchtige romance voor tussendoor!

Deze recensie verscheen eerst op https://www.readalicious.nl/recensies/done-dusted-rebel-blue-ranch-1-lyla-sage/

Meer recensies van Iris Windmeijer