Cozy sapphic romance met grumpy x sunshine

Iris Windmeijer 25 juli 2024
Wanneer Opal de loterij wint, willen ineens allerlei mensen iets van haar. Zoals haar ex Mileys, en haar collega Laney. Dan besluit Opal een bloemenboerderij te kopen van haar prijs, zodat ze het leven kan gaan leiden wat ze wil. Maar dan blijkt dat daar nog iemand woont: Pepper. Pepper beweert dat zij de rechtmatige eigenaar is van Thistle and Bloom Farms en dat ze niet verhuist…

Laatbloeier is een heerlijke cozy romance: tussen de bloeiende bloemen leren Opal en Pepper elkaar beter kennen. Hun relatie begint met een hoop gekibbel, maar ze zijn beide bereid om op zoek te gaan naar een oplossing. Door de duale pov weet je dat deze enemies-to-lovers wat méér onder de indruk zijn van elkaar dan dat ze willen laten merken… Ook de grumpy x sunshine en one bed trope komen nog voorbij. De sapphic romance start als een soort friends-with-benefits-situatie. Maar je wéét dat dit niet kan werken zonder gevoelens!

De karakters zijn beide neurodivers en hebben een andere manier om om te gaan met gevoelens. Dit zorgt soms voor wat wrijvingen, maar door goed te communiceren. Hiermee weet Eddings twee hele interessante karakters neer te zetten, die ook tegenpolen van elkaar zijn. Goede communicatie is sowieso hard nodig, want voorlopig wonen Opal en Pepper samen op Thistle and Bloom Farms. Tijdens hun tijd samen, bloeien ze beide op…

Er is één oplossing, namelijk meedoen aan een wedstrijd voor bloemisten. Met de groene vingers van Pepper en de creativiteit van Pepper maken ze misschien kans om een grote geldprijs te winnen, en dan kan Pepper haar misschien deels uitkopen. De karakters zijn gedwongen om samen te werken (forced proximity for the win!).
De focus van Laatbloeier ligt op Opal en Pepper: hun relatie (inclusief een aantal spicy scènes) en hun innerlijke ontwikkeling. Deze is sterk opgebouwd, maar het is jammer dat de andere karakters weinig aan bod komen en wat eendimensionaal blijven.

Laatbloeier is een fijne sapphic romance op een dromerige locatie, maar is niet heel plot-driven. Het draait voornamelijk om de twee karakters en het plot blijft wat dun. Toch is het een hele fijne summer read vol romantiek en persoonlijke groei van Opal en Pepper. Ik heb ervan genoten!

Deze recensie verscheen eerst op https://www.readalicious.nl/recensies/laatbloeier-mazey-eddings/
Dit boek heb ik ontvangen via de uitgeverij in ruil voor een review. Dit had geen invloed op mijn mening over het boek.

Meer recensies van Iris Windmeijer