Tussendoortje met small town romance in de Cotswolds

Iris Windmeijer 23 september 2024
Morgan is teruggekeerd naar haar oude huis Huize Vergeet-me-niet in Little Woodville om voor haar zieke moeder te zorgen. Ze had grootste plannen met haar verloofde Ronan, maar als haar moeder plotseling overlijdt, gaat ze nadenken over wat ze belangrijk vindt. Ook Nate is teruggekeerd naar Little Woodville om voor zijn vader te zorgen.

Zomer in Huize Vergeet-me-niet speelt zich af in de dromerige Cotswolds. Rolfe weet de setting goed te scheppen en de prachtige huizen zo te omschrijven dat ik helemaal wegdroom naar het typische Engelse dorpje. Het boek draait ook om het dorp en hoe goed men voor elkaar zorgt:
‘Little Woodville in een notendop; mensen respecteerden het dorp om zijn inclusiviteit, het warme welkom, zijn karakter, waarbij kleine details zoals passende bloemen hoorden als je een huis met een bepaalde naam bezat’.

De charme van het dorpsleven is ook een belangrijk thema: Morgan, Nate en hun ouders merken hoe belangrijk en prettig het is wanneer de dorpsgenoten naar hen omkijken. En andersom ook: iedereen draagt z’n steentje bij. Dit boek geeft je een heel fijn gevoel van een gemeenschap.

Ondanks dat Morgan nog samen is met haar verloofde Ronan, voel je vanaf de eerste pagina’s haar twijfels over deze relatie al aan. De relatie was prettig en ging vanzelf, maar er was geen echte spark. Terwijl de ontmoeting met Nate zorgt voor gevoelens op het eerste gezicht. Toch laat de romantiek éven op zich wachten: het is echt een slow burn. Morgan moet eerst haar gevoelens voor Ronan uitvogelen voordat ze zich in de armen van Nate kan storten. Het is dus ook op pas 95% van het boek dat de slow burn zorgt voor de eerste kus!

Door de setting kun je Zomer in Huize Vergeet-me-niet ook met recht een small town romance noemen. Dat ze elkaar regelmatig tegenkomen, én een gevalletje van forced proximity zorgen ervoor dat ze elkaar niet kunnen ontlopen. De opbouw van de relatie duurt lang, maar is wel erg prettig en de gevoelens van beide karakters ontwikkelen zich heel prettig!

Zomer in Huize Vergeet-me-niet is een heerlijke small town romance in de Cotswolds. Fijne tropes en een heerlijke setting, maar verder niet super memorabel. Lekker boek voor tussendoor!

Deze recensie verscheen eerst op https://www.readalicious.nl/recensies/zomer-in-huize-vergeet-me-niet-helen-rolfe/
Dit boek heb ik ontvangen van de uitgeverij in ruil voor een review. Dit had geen invloed op mijn mening over het boek.

Meer recensies van Iris Windmeijer