Intense relaties, maar teveel melodrama.

Iris 26 maart 2020
Reine is een alleenstaande moeder die een rustig leventje leidt samen met haar 17-jarige zoon Noë. Ze is gepassioneerd door haar job en haar zakenpartner Paul is haar steun en toeverlaat. Wanneer Paul haar voor een nieuwe opdracht naar het kustplaatsje St. Malo stuurt, leert ze de avontuurlijke bon-vivant Pacôme kennen. Wat volgt is een heerlijke tijd, maar tegelijkertijd komt er ook een geheim uit het verleden aan het licht waardoor Reine's leven op losse schroeven komt te staan...

De auteur heeft een vlotte pen, waardoor je vanaf de eerste zin in het verhaal gezogen wordt. Het verhaal wordt verteld vanuit de ik-persoon en dit zorgt ervoor dat je als lezer alles nog intenser beleeft. Dat brengt ook met zich mee dat de lezer een emotionele rollercoaster te wachten staat!
De passages waarin de auteur over moedergevoelens schrijft, leveren enkele echte pareltjes op. Maar waar het vooral in dit boek om draait is het vaderschap: wat bepaalt dat je een 'echte vader' bent en is een bloedband daarvoor noodzakelijk?

Agnès Lugand-Martin heeft me met dit boek aangenaam verrast. Het verhaal was spannend, soms ontroerend en verveelde geen moment. Ook zat er veel levenswijsheid in. Toch geef ik het slechts 3 sterren en geen 4, omwille van de tè uitgebreide emotionele uitwijdingen. Net iets teveel melodrama voor mij!

Meer recensies van Iris