Fantasie

irma-2911 31 januari 2024
Doorzetten!
Binnen 30 bladzijden dacht ik echt wil ik dit uitlezen?
Het Hodshon huis ligt op 5 minuten lopen van mijn woning. Begin september was ik binnen.
Ik wist: er is nihil bekend over Keetje.
Maar ja, het gaat over een Haarlemse, speelt zich af in een periode die ik interessant vind en het leest super gemakkelijk. Doorzetten dus.
De schrijfster heeft zich heerlijk uitgeleefd met haar fantasie.
Wat ik onprettig vindt is dat ze mensen die echt geleefd hebben zo'n karakter toedicht. Hoe zouden de nabestaanden van de familie Delprat dat vinden? En hedendaagse termen daarbij gebruikt die toen niet bekend waren.
Héél vaak wordt het geld wat Keetje had besproken. Te vaak vond ik.
Wat ik er positief aan vond;
Het benoemen van de personen in het leven van Keetje, de huizen waar ze woonde. Ik kan er bij wijze van spreken morgen langsfietsen. Een stukje geschiedenis van mijn geliefde woonplaats.
Het boek had ik in een paar uur uit. Eigenlijk net zo lang bracht ik door op internet om meer te weten te komen over de mensen in het leven van Keetje.
Met open monumentendag ga ik opnieuw naar haar huis. Niet alles is toegankelijk maar ik zal er anders naar kijken.

Meer recensies van irma-2911