Beeld van de 19e eeuw.

irma2911 08 augustus 2024
Delacroix had niet alleen een enorm talent voor schilderen.
Schrijven kon hij ook! Delacroix schreef over de kunst, over de techniek bij schilderen, over de schoonheid van de natuur. Over zijn reizen naar familie met trein en koets en kort over zijn reis naar Marokko. Over de tentoonstellingen, over zijn vrienden. Hij was bevriend met oa Chopin en George Sand.
Hij trouwde niet en beschreef hoe hij steunde op zijn huishoudster die zijn laatste bijdrage aan zijn dagboek en brieven opschreef toen hij dat zélf niet meer kon.
Ben je geïnteresseerd in geschiedenis of kunst dan is dit echt een boek wat je moét lezen. Het is mooi vertaald en zeer leesbaar. En nu wil ik naar het museum in Parijs!

Meer recensies van irma2911