Tegenvallend

Irma68 09 december 2020
Het onderwerp van De Dieren van Lockwood Manor sprak me erg aan en ik had veel zin om dit boek te lezen. Een historische setting, dieren van een museum die ondergebracht moeten worden in een oud landhuis, en de spanning van een mysterie. Helaas heeft het boek niet aan mijn verwachtingen voldaan. Het kabbelde maar traag voort, de spanning kwam er niet echt in, ook omdat er weinig nieuws gebeurd en eigenlijk steeds dezelfde gebeurtenissen herhaald worden. Het is ook jammer dat de hoofdpersoon, een vrouw in die tijdsperiode, niet echt krachtig is neergezet en er weinig gebruik is gemaakt van de positie van de vrouw in die tijdsperiode. Het einde en de ontknoping van het boek kwam pas in de laatste pagina’s en totaal uit de lucht vallen. Het is eigenlijk weer een nieuw thema dat in het boek verder uitgewerkt had kunnen worden en dat had het boek zeker sterker gemaakt. Jammer, maar voor mij persoonlijk dus daarom een lage score.

Meer recensies van Irma68