Recensie: Deze zomer wordt écht anders - Carley Fortune

Iselleleest 07 juli 2024
Regel 1: Eet je gewicht in oesters
Regel 2: Laat de stad achter je
Regel 3: Wordt niet verliefd op mijn broer

Deze drie regels geeft Bridget haar beste vriendin Lucy mee tijdens hun eerste zomervakantie samen. Lucy komt een dag eerder aan dan Bridget en loopt recht in de armen van de charmante Felix, met wie ze een fenomenale nacht beleeft. Als de volgende dag blijkt dat Felix de broer van Bridget is, nemen de twee zich voor om niet nog een keer bij elkaar in bed te belanden.

Jaar na jaar blijven Felix en Lucy elkaar tijdens vakanties ontmoeten en steeds is de aantrekkingskracht sterker dan de belofte om elkaar niet meer op te zoeken. Maar dít jaar moet het anders: Bridget gaat trouwen en kan een romance tussen Lucy en haar broer er echt niet bij hebben. Deze zomer wordt écht anders. Het is immers enkel seks dat hen bindt, ze wordt heus niet verliefd op hem. Toch?

'Leef je leven voor jezelf, en voor niemand anders.'

Vonk. Sis. Knetter.

Fasten your seat belts en vlieg mee naar Prince Edward Island. Samen met Lucy - Bee - Ashby. Op vakantie. Twee weken fruits de mer, zand en zee. O ja, en ook nog een woest aantrekkelijke man: Felix - Wolf - Clark. Het verboden fruit.

Lucy brengt ons van Shack Malpeque naar Summer Wind en dankzij de vlotte, beeldende schrijfstijl is het alsof je er zelf bij bent. Summer Wind voelt als thuis. Met de cederhouten planken, de gele deur, de rode onverharde weg die door het gras kronkelt, met erachter fonkelend de Golf van St. Lawrence. Het toneel van een vijftal 'hete' zomers. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Vonk. Sis. Knetter.

Terwijl heden en verleden elkaar afwisselen en we de dagen aftellen tot de bruiloft van Bridget en Miles, leren we Lucy en Felix beter kennen. De aantrekkingskracht tussen die twee is voelbaar. Ze zijn als magneten. En ze hanteren sinds de zomer, vijf jaar geleden, hun eigen drie regels:

Regel 1: we vertellen het niet aan Bridget
Regel 2: we gaan niet meer met elkaar naar bed
Regel 3: we worden niet verliefd op elkaar

Vonk. Sis. Knetter.

Dit verhaal was langzaam en loom en heerlijk, als warme karamelsaus die langs een bolletje ijs omlaag glijdt. Genieten! ****

Meer recensies van Iselleleest