Recensie: Magnolia Parks 1 - Magnolia Parks - Jessa Hastings

Iselleleest 31 juli 2024
Magnolia Parks is een beeldschone, zelfzuchtige en licht neurotische Londense socialite. BJ Ballentine is de meest gefotografeerde bad boy van het Verenigd Koninkrijk, én degene die haar hart brak. Hoewel iedereen weet dat hun liefde voorbestemd is, zijn ze in een ingewikkeld spel van fake dates, wraakacties en knipperlichtrelaties beland.

Elke pijnlijke poging om elkaar los te laten brengt Magnolia en BJ juist dichter bij elkaar. Maar hun grillige gedrag zorgt voor steeds meer problemen. Ze zullen hun verleden onder ogen moeten komen om de vraag te beantwoorden die ze hun leven lang al vermijden: hoe vaak kom je de liefde van je leven tegen?

'Hij wendt zijn blik af. En ik kijk naar hem, voel me meer verraden dan ik wil, meer verraden dan ik me zou moeten voelen. Het doet hem pijn. Het doet hem pijn dat hij mij pijn heeft gedaan. Dit is een dansje dat we steeds weer doen. Bijna een ritueel. Onze harten openbreken op het altaar van de ander.'

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Die vlieger ging in ieder geval voor mij op. Voor ik begon aan 'Magnolia Parks' werd ik al gewaarschuwd: dit boek bevat véél drama. And they didn't lie. Want op bladzijde 1 dacht ik al: 'Red Flag Alert! Run Magnolia Run!' Maar dat deed ze niet. Niet heel hard in ieder geval.

In 'Magnolia Parks' volgen we Magnolia Katherine Juliet Parks en Baxter-James (BJ) - Beej - Ballentine. Door de afwisseling van perspectief blijven de hersenspinsels van beide personages absoluut géén geheim.
In hun wereld geldt: normaal is relatief. En ik kan je verklappen: hún normaal is anders dan het mijne. Maar ik zette een knop om, waardoor ik enorm kon genieten van deze Crazy Rich Asians meets Gossip Girl.
Soms is het namelijk best fijn om te smullen van andermans drama.

De relatie tussen Magnolia en BJ is aardig toxisch. Een understatement. Een beetje 'Hate That I Love You'. Ze zijn als magneten. Soms zijn ze dezelfde pool, soms de tegengestelde, maar ze brengen elkaar in beweging. Afstoten, aantrekken... En dan dat einde. Oh, oh, oh dat einde! Vier-sterren-genieten en een kwart lachje voor dit heerlijke boek. Ik heb er een guilty pleasure bij. ****

Meer recensies van Iselleleest