Recensie: The Powerless Trilogy 1 - Powerless - Lauren Roberts

Iselleleest 17 juli 2024
In het koninkrijk Ilya zijn alleen mensen met uitzonderlijke gaven welkom...

De Elites kregen deze speciale krachten nadat ze de pest hadden overleefd. Maar niet iedereen werd sterker, sneller of slimmer na die periode. Sommige mensen bleven onbenullig, een Nul.

Paedyn Gray is zo’n Nul, die ongemerkt tussen de Elites probeert te leven. Als ze per ongeluk een van Ilya’s prinsen redt, komt er abrupt een einde aan haar anonieme leventje. Ze wordt geselecteerd voor de Zuiveringsproeven, een levensgevaarlijke wedstrijd waarin Elites het tegen elkaar moeten opnemen.

Als Paedyn niet tijdens de proeven of door haar tegenstanders gedood wordt, zal de prins – die ze veel leuker vindt dan ze wil toegeven – dat zeker doen als hij erachter komt wat ze is… een doodgewone Nul.

'Verberg je gevoelens, verberg je angst, en verberg je vooral achter je façade. Niemand mag het weten, Pae. Vertrouw niets of niemand, alleen je eigen instinct.'

De Hongerspelen meets Divergent meets De glazen troon in dit heerlijke boek van Lauren Roberts. Het eerste deel in The Powerless Trilogy.

In 'Powerless' maken we kennis met met Paedyn Gray en Kai - verwaande zak - Azer. Beide verhaallijnen worden afgewisseld, waardoor je ze goed leert kennen. Zij een Nul. Hij een prins.

'Ze is de belichaming van een slechte beslissing. De tweeling van gevaar en verlangen. De dunne grens tussen dodelijk en goddelijk. En ik voel dat ik kopje-onder ga.'

Ondanks de dikte, en de kleine letters, leest dit verhaal ontzettend vlot. De schrijfstijl is fijn, de dialogen vlijmscherp. Boordevol humor. Een perfecte basis om heerlijk onbezonnen te kunnen lezen. Het was me, myself en dít boek.

'Het monster eindigt nooit met het mooie meisje.'

Een heerlijke Enemies to Lovers. Slow burn. Aantrekken en afstoten. Écht heel leuk! Met voldoende actie, spanning én een sterke worldbuilding waarbij ik geen moeite hoefde te doen om het voor me te zien. Een verbluffend smakelijke cocktail. Het maakte een explosieve indruk. Aangrijpend, heftig. All the feels, maar dan in fantasy-vorm ****

Meer recensies van Iselleleest