Recensie: Het wilde eiland 3 - Stormgloed - Karen Swan

Iselleleest 17 juli 2024
1929. Flora MacQueen droomt van een groots en meeslepend leven, weg van St. Kilda, het kleine eiland waar ze is opgegroeid. Haar verloving met de jonge avonturier en zakenman James lijkt de deur naar haar toekomst wagenwijd open te gooien. Ze moeten nog één winter geduld hebben, maar na de geplande evacuatie van het eiland in de zomer kunnen ze samen zijn. En dan slaat het noodlot toe.

Met een gebroken hart en een familie waar ze voor moet zorgen, is Flora de wanhoop nabij. Als ze de kans krijgt om opnieuw te beginnen in Parijs grijpt ze die met beide handen aan. In de Franse hoofdstad lijkt het geld en het geluk voor het oprapen te liggen, maar tegen een hoge prijs. En de geheimen uit haar verleden blijven haar ook daar achtervolgen...

'We mogen ons niet laten afleiden van dingen die er eigenlijk niet toe doen, want uiteindelijk draait het in het leven alleen maar om liefde: dat je van iemand houdt die ook van jou houdt.'

Daar gaan we weer! Op naar St. Kilda. Dit keer aan de zijde van Flora MacQueen. In eerste instantie niet mijn meest favoriete personage. Ik vond haar namelijk niet altijd even sympatiek richting haar vriendinnen, maar tóch sloot ik haar uiteindelijk in mijn hart.

In 'Stormgloed' staat een liefdesdriehoek centraal. Flora MacQueen is een prachtige verschijning en met haar uiterlijk weet ze menig man om haar vinger te winden. Zo ook Edward Rushton en James - Callie - Callaghan. Het leven gaat alleen niet altijd over rozen en ook Flora gaat het niet voor de wind.

Ze krijgt tegenslagen te verwerken. Tegenslagen waardoor ze een groei doormaakt en steeds meer in haar eigen kracht komt te staan. Het siert haar en daardoor ging ik steeds meer met haar meeleven. Ik groeide in het boek en wilde het op een gegeven moment niet meer wegleggen.

Naar het einde toe kwam er steeds meer spanning in het verhaal. Er volgden weer een aantal puzzelstukjes in het moordmysterie én de plot zit geweldig in elkaar. Wat kan Karen Swan toch schrijven! Heerlijk leesvoer.
Een verhaal over de liefde. En ik kijk nú al uit naar het laatste deel van deze serie. ****

Meer recensies van Iselleleest