Recensie: Weer zo'n stom liefdesverhaal - Katelyn Doyle

Iselleleest 24 augustus 2024
Molly Marks schrijft scenario’s voor romcoms, en weet dat ‘romantiek’ maar nep is. Haar enige verliefdheid was op de middelbare school, op Seth – die ze aan de vooravond van hun examenfeest dumpte.

Seth Rubenstein gelooft in ware liefde. Ondanks zijn baan als... echtscheidingsadvocaat. Al jaren zoekt hij in talloze slechte dates en kortstondige relaties naar die ware. Maar niemand kan tippen aan Molly Marks, het eerste meisje dat zijn hart brak.

Tijdens een reünie zien Molly en Seth elkaar weer. Na een dronken onenightstand gaan ze een weddenschap aan: degene die het lot van vijf stellen kan voorspellen vóór de volgende reünie, krijgt gelijk over de liefde. Het vijfde duo? Dat zijn ze zelf. Molly verzekert Seth dat hij op weg is naar een gebroken hart. Seth belooft haar dat ze hopeloos verliefd op hem zal worden. Zij denkt dat hij hallucineert. Hij heeft vijf jaar de tijd om het tegendeel te bewijzen.

'Het enige wat zeker is, is dat we moeten koesteren wat we hebben en verschrikkelijk ons best moeten doen om goed voor elkaar te zijn.'

Is ware liefde een fantasie? Of bestaan zielsverwanten? Dát is de vraag die centraal staat in 'Weer zo'n stom liefdesverhaal'.

Maak kennis met Molly Marks. Ze werd in 2003 verkozen tot 'Meest Pessimistische Leerling' en stond ook wel bekend als 'De bitch van de klas'. Een prestatie waar ze trots op is. Ze wordt misselijk van gevoelens, maar is inmiddels een sterke, stoere vrouw. Tijdens de reünie van de Klas van 2003 mag ze plaatsnemen aan tafel 8. Dé tafel waar ze in het gezelschap zal zijn Seth Rubenstein. Een áárdige idioot die Molly niet meer gezien heeft sinds de avond waarop hij door haar gedumpt werd, 15 jaar geleden.

Vanaf de eerste bladzijde is het genieten geblazen. Katelyn Doyle heeft een rustgevende schrijfstijl. Vrolijk en grumpy tegelijk. Het is grappig, lief en optimistisch, maar heeft ook een scherp randje dat je een vleugje inzicht biedt in de ironische gevoeligheid van de levensechte personages die ze geschreven heeft. Het verhaal kabbelt soms nét iets te veel. Maar is bovenal héérlijk romantisch. Jawel, edelachtbare. Jazeker! Het is feelgood mét een diepere laag. ****

Meer recensies van Iselleleest