Een geweldig boek wat je raakt.

issie_books 23 juli 2024
De bibliotheek vol herinneringen is geschreven door Kate Storey. Dit is een pseudoniem van Lisa Timoney. Elk jaar koopt Sally op de verjaardag van haar dochter Ella een boek en schrijft hier een persoonlijke boodschap voor Ella in. Alleen Sally heeft haar dochter al 22 jaar niet meer gezien, na een ruzie is Ella naar Australiƫ vertrokken. Op een dag krijgt Ella een telefoontje dat haar moeder gevallen is en vertrekt ze terug naar Engeland.

Het verhaal heeft een fantastische verhaallijn, alles wat je wilt zit erin. Het is alleen wel een feelgood die meer naar de roman kant neigt. Dit komt doordat er wat zwaardere onderwerpen zoals ziekte in zitten. Je leest in de tegenwoordige en in de verleden tijd wat ervoor zorgt dat je helemaal het verhaal ingesleurd wordt. Door de korte hoofdstukken leest het vlot, waardoor je niet meer wilt stoppen met lezen.

Een prachtige, vlotte en diepgaande feelgood die je emotioneert, het verhaal geeft je hoop en laat je geloven in tweede kansen. Ook bewijst het dat je ook zelf je familie kan vormen. De bibliotheek vol herinneringen heeft een prachtig einde wat mij erg raakte waardoor toen ik het boek dichtklapte de tranen over mijn wangen stroomde.

Meer recensies van issie_books