Vlotte en grappige feelgood

issie_books 17 juli 2024

De klank van het zuiden is geschreven door Emma Zegers. Als een van Nederlands meest succesvolle country-artiesten leidt Cathalijne Hermans een ogenschijnlijk perfect leventje. Na het plotselinge overlijden van haar vriend besluit ze een tijdje naar haar ouders in Limburg te gaan, een plek die ze al jaren mijdt vanwege de herinneringen aan haar jeugdliefde Ella.
Wanneer ze vervolgens oog in oog komt te staan met Ella, blijkt het lastig om oude gevoelens los te laten. Cathalijne heeft echter geen zin om haar hart nog een keer te laten breken. Zal ze ooit nog écht gelukkig worden?

Een heerlijk feelgood maar wel één met diepe wateren. Heel knap is hoe goed de emoties overkwamen van Cathalijne. De schrijfster had Cathalijne kunnen neerzetten als een arrogant rijk persoon maar heeft haar als een heerlijk nuchtere vrouw neer gezet. Het verhaal leest lekker vlot weg en heeft een goede spanningsboog waardoor je wilt doorlezen. Alleen jammer vond ik dat ik aan het einde van het boek het idee had dat ik de trein moest halen. Ook heel leuk zijn de Limburgse zinnetjes tussendoor.

Een vlotte en grappige feelgood, maar die ook op sommige momenten een brok in je keel kan veroorzaken. Ben je opzoek naar een feelgood met lesbische/ biseksuele personages? Zoek dan niet verder en ga dit heerlijke boek lezen!

Meer recensies van issie_books