Waan je in Schotland

issie_books 06 september 2024
Jet heeft een knappe historische roman geschreven die zich afspeelt in Schotland. Knap is hoe levendig de omgeving is beschreven waardoor je er helemaal een beeld van kan vormen. Bijzonder is ook hoe levendig het verhaal voelt waardoor je ondanks dat je vanuit 1745 leest je het gevoel hebt dat je erbij bent. Het voelt gewoon echt heel realistisch aan. Fijn is ook de afwisseling met Bonnie naar de moderne tijd. Dit bevorderde het leesplezier.

In het verhaal zitten verschillende spicy scenes maar deze zijn zo goed getimed. Het voelt op geen enkel moment als te veel aan. Precies de goede hoeveelheid is er gebruikt voor een historische roman. Ook is het boek heel leerzaam met de periode van de Slag bij Culloden waar het verhaal zich in afspeelde. Zelf had ik hier nog nooit van gehoord. Maar het boek neemt je helemaal mee waardoor je geen voorkennis hierover nodig hebt. De zonnesteen zelf is ook op een perfecte manier in beide verhaallijnen in het verhaal verwerkt.

Een top historische roman over de Slag bij Culloden waar precies genoeg, romantiek, liefde, spice en geschiedenis in is verwerkt. Jet heeft weer een masterpiece afgeleverd! Een echte aanrader, waar je niet meer in kan stoppen.

Meer recensies van issie_books