Een perfect tussendoortje

issie_books 20 juni 2024
Hart te huur is geschreven door vijf verschillende schrijfsters. Vijf vrouwen wonen gezellig in een ietwat krakkemikkig appartementencomplex. Maar als de nieuwe huurbaas aankondigt dat er een flinke verbouwing gaat plaatsvinden, schrikken de huurders van de prijsverhoging. Dat komt door de hypermoderne snufjes zoals een Quooker die de huurbaas wil dat in alle appartementen komt. Maar alleenstaande moeder Autumn, yogadocent Fenna, moederkloek Loes, accountant Claire en de hopeloze Amber moeten de handen in elkaar slaan om de huurverhoging tegen te gaan. Toch blijkt dat de vrouwen niet helemaal op één lijn zitten, zeker als jarenlange irritaties en geheimen naar boven komen...

Wat een leuk verhaal, meerdere keren onwijs hardop zitten lachen over bijvoorbeeld de Quooker. Heel benieuwd wie dat bedacht heeft. Heel knap is hoe is gezorgd dat het verhaal als één geheel voelt. Daardoor leest het heerlijk vlot weg. Een heerlijk verhaal over dat we samen sterk staan en dat je elkaar niet moet veroordelen op vooroordelen, uiterlijk en op gebeurtenissen. Bovendien zit er ook nog romantiek in plus hilarische yoga lessen wat wil je nog meer? Ik zou het niet kunnen bedenken.

Een hilarische mooi verhaal over vijf totaal verschillende vrouwen die perfect uitgevoerd is. Petje af voor hoe fantastisch deze samenwerking is uitgewerkt. Een echte aanrader voor liefhebbers van feelgood van bijvoorbeeld Sasja Winters en Marijke Vos.

Meer recensies van issie_books