Kristie bewijst zich opnieuw met dit boek!

issie_books 27 september 2024
Helemaal van slag is het tweede deel van de Rock & Flirt serie. Deze keer gaat het boek over Danique. Net als het uit met haar vriend s krijgt ze een bijzonder verzoek van twee van haar leerlingen. Ze willen voor hun zieke klasgenootje Tess, die aan leukemie lijdt, een gastles organiseren met de Utrechtse band Misty Figures. Het dertienjarige meisje is hun grootste fan en haar vriendinnen vinden dat ze wel wat afleiding kan gebruiken. Toevallig kent Danique de mannen van Misty Figures nog van vroeger, toen ze met hen aan het conservatorium studeerde. Als drummer Johan na al die jaren weer voor haar neus staat, begrijpt ze niet dat hij haar nooit eerder is opgevallenā€¦

Na het lezen van dit boek was ik helemaal van slag en ik sloeg het boek dicht met lach en traan op mijn gezicht. Een prachtige feelgood maar niet een die alleen maar zoetsappig is. Wel eentje met wat rauwe randjes erin wat het verhaal alleen maar beter maakt. Dit merk je ook goed aan de personages die erin voorkomen zoals een tienermeisje die kanker heeft maar ook over een kinderwens en dat je partner deze niet heeft.

Zo knap is dat Kristie je tot je diepste vezel in je lijf weet te raken, waardoor je gewoon kippenvel over je hele lijf krijgt. Met dit boek bewijst Kristie dat ze een van de beste auteurs uit Nederland is. Een echte mustread voor liefhebbers van muzikale feelgood boeken. En stiekem ben ik wel jaloers op de leerlingen van juf Daan, want van haar had ik graag muzieklessen gehad.

Meer recensies van issie_books