Een perfecte thriller om aan het strand te lezen

issie_books 06 augustus 2024
Het perfecte stel is geschreven door Ruth Ware. Layla is een wetenschapper maar haar PhD-onderzoek gaat niet zoals ze hoopte. Dan komt haar vriend Nico die acteur is met het meest idiote voorstel ooit om mee te doen aan het reality tv-programma Het perfecte stel. Ondanks dat er al een aantal dingen zijn waarvan je alarmbellen af zouden moeten gaan, besluit Layla gewoon het avontuur aan te gaan. Het koppel reist af naar een tropisch paradijs midden in de Indische Oceaan. Hier zullen ze de strijd aangaan met vier andere stellen om zo een grote geldprijs te winnen. Maar vlak na hun aankomst gaat alles fout, een ding is al meteen duidelijk ze zullen het niet allemaal gaan overleven.

Een vlotte thriller met een trage opbouw, pas halverwege het boek komt het verhaal op stoom. Ondanks de trage opbouw wil je blijven doorlezen en verzwakt de spanningsboog niet. Dit komt vooral door de proloog en het feit dat je steeds dagboekstukken naast het verhaal van Layla leest, hierdoor is het verhaal goed te volgen. Alleen het minpunt is dat er geen grote plottwisten in het verhaal zitten, eigenlijk nergens valt je mond open van verbazing. Ook vond ik het plot een beetje zwakjes. Maar de sprayed edges zijn erg mooi wat weer een pluspunt is.

Een vlotte, grappige en spannende thriller die je in zijn greep houdt. Een echte aanrader voor fans van realityshows zoals Love eiland, Expeditie Robinson en voor mensen die niet van hele erge bloeddorstige thrillers houden

Meer recensies van issie_books