Heerlijke Franse feelgood

issie_books 08 september 2024
Na deel één van de Citroën Meringuée gaat het verhaal weer verder. Inmiddels is Merel haar leven compleet. Ze runt haar bed and breakfast, Citron Meringuée, in het zuiden van Frankrijk bloeit, en dit najaar staat de eerste schildervakantie op de agenda, waarin ze haar passie voor schilderen deelt met beginnende kunstenaars. Bovendien gaat ze ook nog trouwen, maar één ding ontbreekt...

Tijdens het lezen voelt het gewoon alsof je heerlijk in Frankrijk bent. Alleen vond ik Merel eigenlijk best wel naïef op sommige momenten en had ik echt zoiets van waarom doe je dat nou? Het verhaal is een tweede deel maar het boek is goed als standalone te lezen. Ondanks dat het een echt vrolijk feelgood verhaal is zit er zeker ook diepgang in. Dit komt doordat Merel haar vader hun gezin verlaten heeft en nooit meer wat van zich heeft laten horen. Super leuk is Citroën Meringuée op verschillende manieren in het verhaal verwerkt is en dat het gebakje ook echt in het verhaal voor komt. Extra leuk was geweest als er creatieve recepten in hadden gestaan met Citroën smaak, dan was ik compleet verliefd geworden op het verhaal.

Wil je nou heerlijk vanaf je bank met je wijntje en je brie toostjes het idee hebben dat je in Frankrijk bent? Lees dan zeker dit leuke, hilarische en vrolijke feelgood verhaal.

Meer recensies van issie_books