Een te mooi boek

issie_books 26 september 2024
Liefde zonder angst is het vierde deel uit de Zorgen voor de liefde-serie geschreven door Anne May maar is los van de andere delen te lezen. In elk deel staat een taboe centraal. In dit deel staat huiselijk geweld binnen de lhbtq+ gemeenschap centraal. Een onderwerp waarover je niet vaak leest in boeken.
Anne en River wonen allebei in dezelfde flat. Anne is een veelbelovend neurochirurg maar is nog nooit echt verliefd geweest. Twee jaar na zijn scheiding heeft River zijn leven aardig op de rit. Hij werkt, slaapt, eet en surft. Hij heeft er vrede mee, tot hij Anne tegenkomt en hij begint te dromen over een toekomst die niet voor hem is weggelegd. Kan hij verder met Anne zonder zich open te halen aan de scherven van zijn huwelijk?

Sommige boeken raken je zo enorm dat je gewoon sprakeloos achterblijft. Dat is precies het probleem wat ik nu heb aangezien het boek gewoon te goed is om in woorden uit te drukken. Een rauwe realistische realgood is het waarbij de chemie tussen de karakters gewoon van de pagina’s afspat. Vooral het einde maakt mij heel nieuwsgierig en laat ruimte over voor een volgend boek in de serie.

Anne may bewijst zichzelf als schrijver in dit boek alles is zo mooi beschreven, de personages zijn zo ontzettend goed beschreven dat het verhaal een lach en traan op je gezicht veroorzaakt.

Meer recensies van issie_books