Zeg roodkapje waar ga je hene?

issie_books 10 augustus 2024
Pas maar op de boze wolf is geschreven door Marcella Kleine. Met de komst van de wolf in Nederland krijgen Imke en haar gezin te maken met de wolf. Hierdoor gaat er veel vee dood. Terwijl de spanningen oplopen, krijgt Imke ook te maken met haar eigen demon: de 'Wolvenman'. Lukt het Imke om haar gezin te beschermen voor deze akelige man?

Roodkapje is in dit boek in een vernieuwd jasje gestopt. Het sprookje komt zeker terug maar niet op de manier zoals je verwacht. Ook is het boek heel actueel met de wolven problematiek, vooral voor mensen uit het oosten zoals Johan Derksen zal het bekend voorkomen. Het enige minpunt vond ik het einde, deze had persoonlijk nog wel wat lugubere gemogen. Het einde was nu prima maar miste de wow factor voor mij.

Een beeldende, vlotte en spannende thriller waardoor het net voelt alsof je oog in oog staat met de wolf. Dit boek moet je zeker niet lezen als je nog door een bos moet lopen ‘s avonds. Dat je dit zo ervaart tijdens het lezen komt vooral door de schrijfstijl van Marcella. Doordat ze gebruik maakt van korte hoofdstukken leest het boek zeer vlot weg en kan je eigenlijk niet meer stoppen met lezen.

Met dit boek bewijst Marcella zich opnieuw na Bloedwraak. Het is eigenlijk ongelooflijk dat dit pas het tweede boek is van haar wat bij De Crime Compagnie wordt uitgegeven, want dit boek past perfect bij hen. Een echte aanrader voor mensen die zin hebben om een vernieuwde variant te lezen van Roodkapje.

Meer recensies van issie_books