Een fantastische einde van de trilogie

issie_books 07 juli 2024
In dit laatste deel zijn Mare en Alex klaar met de verbouwing en dolblij met hun prachtige huis tussen de Toscaanse olijfgaarden. De tweeling heeft het naar hun zin op school ook al halen ze nog genoeg kattenkwaad uit. Het lijkt het perfecte moment voor Mare een succesvolle operazangeres te worden.

Ondertussen komt Mares beste vriendin Louise voor haar werk naar Toscane waar Mare heel blij mee is. Helaas is niet alles zonneschijn want met haar relatie gaat het niet heel goed, Alex is helemaal gestresst over zijn werk. Als dat maar goed komt…
Heel jammer is dat dit het laatste deel was van deze serie. Tijdens het lezen kan je heerlijk ontspannen weg zwijmelen in alle aspecten van Italië. Toscane is gewoon heel mooi beschreven waardoor je het tijdens het lezen je helemaal in Toscane waant. Ook heerlijk om weer te lezen over alle boevenstreken van de tweeling, hilarisch zijn die gebeurtenissen. Wat duidelijk opvalt tijdens het lezen is de groei die Liza heeft gemaakt, hierdoor zijn de personages in de serie ook onwijs gegroeid en zijn ze perfect. Bovendien was ik heel blij dat Poppi in dit laatste deel weer een grotere rol had dan in deel 2. Ik miste haar echt in deel 2.

Al met al is dit boek een goedkope manier om je helemaal in Italië te wanen. Het verhaal is origineel, grappig en heeft een beeldende schrijfstijl. Mensen die kinderen hebben zullen zich helemaal herkennen in de gebeurtenissen. Ik kan in ieder geval niet wachten tot het volgende boek van Liza verschijnt

Meer recensies van issie_books