Zomerse feelgood

issie_books 09 oktober 2024
In de Toscaanse heuvels staat Villa Quadrifoglio, een schitterend landhuis met prachtige, uitgestrekte tuinen. Julia de Mooi heeft dit schandalig grote huis geërfd van haar overleden man. Ze besluit er retraites te gaan organiseren voor schrijvers.
Als de eerste gasten Villa Quadrifoglio bezoeken, loopt alles toch wat minder soepel dan ze had verwacht. Het gevoel van controle is ze binnen de kortste keren kwijt als ze als een blok valt voor de charmes van Bram, een van de gasten die nota bene met zijn echtgenote deelneemt aan de retraite.
Een heerlijke feelgood waarbij je leest vanuit het perspectief van een 60+ vrouw. Leuk om een keer vanuit een ouder iemand zijn perspectief te lezen. Meestal lees je vanuit een wat jonger hoofdpersonage maar het is wel echt leuk voor de afwisseling!

Het verhaal leest lekker vlot door. Ook al had er nog wel wat spice in gemogen wat betreft de seksscenes. Nu werden ze een beetje overgeslagen, en ik denk dat dit nog meer diepgang had toegevoegd aan het verhaal. Maar ondanks dat is het een heerlijk verhaal die de benodigde hilarische scènes bevat waarvan ik dacht hoe bedenk je het?!? Ook waan je je tijdens het lezen helemaal in Villa Quadrifoglio in de Toscaanse heuvels en dan bevat het verhaal ook nog een plottwist. Alleen sommige dingen werden voor een novelle net iets te gedetailleerd beschreven. De karakters van zde personages passen zo goed bij hen.

Wil je nou heerlijk een avond in Toscane wanen maar heb je geen zin om er heen te gaan? Ga dan zeker dit zomers, grappige en originele verhaal lezen.

Meer recensies van issie_books