Een fantastisch feelgood

issie_books 03 juli 2024
Voor een glimlach is geschreven door Mienke Fijen. Wanneer Godelieve per ongeluk haar tas op het parkeerterrein van de plaatselijke supermarkt achterlaat, ontvangt ze een telefoontje van een onbekend nummer. Ze haast zich terug en komt tussen de auto’s oog in oog te staan met Rutger, die met het teruggeven van haar tas een onuitwisbare indruk op haar maakt. Maar kan je een relatie hebben met iemand die je hele hutkoffer heeft doorgespit en totaal anders is dan jou?

Eén ding weet ik zeker, dit verhaal heb ik met een glimlach op mijn gezicht gelezen. Het is grappig, bevat diepgang en romantiek. Door Mienke haar schrijfstijl kan je gewoon echt niet stoppen in het verhaal. Het bizarre is dat door alle details het niet eens aanvoelt als een novelle, ook al zou ik toch best een vervolg willen. Het verhaal was gewoon veel te snel uit.

Een fantastisch feelgood met een hele belangrijke boodschap dat we mensen tweede kansen moeten geven. Wil je lekker hard op kunnen lachen? Lees dan zeker deze geweldige novelle.

Meer recensies van issie_books