Een geniale rauwe feelgood

issie_books 12 september 2024
Blijf je, omdat het altijd al zo was of omdat je voor altijd zo wilt zijn? Xeno heeft in dit deel zijn straf uitgezeten en komt voorwaardelijk vrij. Na zijn straf gaat hij proberen jongeren bewust te maken zodat ze geen criminaliteit plegen. Aan dit project werkt ook toevallig Bram mee. Zijn opa is ziek en daarom is hij na drie jaar teruggekeerd. Kunnen ze samen de gebeurtenissen van drie jaar geleden verwerken en er bovenop komen?

Nadat je deel 1 hebt gelezen wil je gewoon meteen doorlezen met deel 2. Deel 2 is lekker vlot geschreven waardoor je gewoon niet meer kan stoppen met lezen. Persoonlijk vond ik deel 2 heftiger om te lezen en maakte de schokkende gebeurtenissen vooral op het eind veel indruk op mij. Anne May heeft die gebeurtenissen perfect beschreven echt heel knap hoe realistisch, rauw en emotioneel sommige scènes zijn. De gevoelens van de personages springen gewoon van de pagina’s af. Vooral de chemie tussen Bram en Xeno voel je gewoon tijdens het lezen en op sommige momenten wil je gewoon het boek in springen om ze een knuffel te geven. Het verhaal is niet als een stand-alone te lezen. Dus lees vooral eerst deel 1 mocht je deze willen lezen!

Ben je opzoek naar een boek van eigen bodem die naar mijn mening nog beter is dan de boeken van Colleen Hoover? Zoek dan niet verder en ga dit indrukwekkend verhaal lezen! Een romantische feelgood over, homoseksualiteit, rouw, acceptatie van jezelf en over families.

Meer recensies van issie_books