Waan je in Griekse sferen

issie_books 18 augustus 2024
Tien jaar geleden ging Anna voor haar studie naar het Griekse eiland Zakynthos. Hier beleefde ze de tijd van haar leven. Maar deze tijd eindigde niet heel gelukkig en ze ging terug naar Nederland. Inmiddels heeft ze haar leven in Nederland opgebouwd, met een goede baan en een stabiele relatie. Als haar vriendin Marloes haar uitnodigt om een weekje op bezoek te komen bij haar Guest House op Zakynthos, gaat ze overstag. Maar eenmaal daar blijkt het verleden toch niet zo'n afgesloten boek te zijn als ze had gedacht.

Bizar is dat dit verhaal door twee personen geschreven is en dat je daar niets van merkt. Tijdens het lezen zat ik hardop te lachen om alle grappige en soms ook surrealistische acties die in het verhaal gebeuren. Het verhaal bevat heel veel drama waardoor je het je helemaal kan voorstellen en het net voelt alsof je een realityserie aan het kijken bent. Alleen op sommige punten had het net wat minder gemogen met het drama. Het voelde soms als te veel aan. Met de personages had ik persoonlijk niet echt een connectie en voelde niet echt realistisch aan. Ik denk dat hier bij een (hopelijk) volgend verhaal/boek nog verbetering te boeken is.

Heb je zin om nog even in vakantiestemming te blijven of om een avondje in Griekse sferen te verblijven? Lees dan dit hilarische, drama en zoetsappige feelgood verhaal waarmee je niet meer kunt stoppen zodra je begonnen bent met lezen.

Meer recensies van issie_books