Het nachthuis

Jacqueline59 24 juni 2024
Richard verhuist na een noodlottig ongeval van zijn ouders naar zijn Oom Frank en Tante Jenny in Ballantyne. Hij wordt al snel in het stadje als verschoppeling behandeld en wanneer er een klasgenoot vermist raakt en een andere klasgenoot in een insect veranderd geloofd niemand hem. Richard gaat op onderzoek uit en komt in verschillende avonturen terecht.

Jo Nesbo staat bekend om de boeken met Harry Hole. Dit boek is totaal anders. Het nachthuis bestaat uit 3 delen. Het eerste deel bestaat uit zijn onderzoek naar Tom die verdwenen is in de telefooncel die aan de rand van het bos staat en de verdere avonturen.
Het tweede deel is 15 jaar later wanneer Richard is uitgenodigd voor de schoolreunie.
In het derde deel komt alles tezamen en is alles begrijpelijk.

Het verhaal wordt goed opgebouwd en uitgewerkt, leest lekker maar soms wel wat chaotisch. Toch wil je blijven lezen en maakt het je nieuwsgierig naar het einde. Het verhaal is duister en als jeugdboek behoorlijk spannend.Was leuk om tussendoor te lezen.
Ik mocht dit boek lezen voor Hebban en Uitgeverij Cargo, daarvoor hartelijk dank!

Meer recensies van Jacqueline59