Prima scandi van Mathijs Deen

Jacques 08 augustus 2024
Ik heb de indruk dat ik deze thriller op het juiste moment aangeschaft heb. De luie, lome, trage dagen passen precies bij deze veel ontwikkelingen omvattende zoektocht naar, ja naar wat? In ieder geval naar de kapitein van sleepboot Pollux, die wellicht letterlijk tussen wal en schip is gevallen 20 jaar geleden tijdens een reddingsactie van de boten van Ameland en het Duitse Norderney. Een tweede verhaallijn betreft Liewe Cupido die op zoek gaat naar zijn op zestienjarige leeftijd overleden vader.

Mathijs Deen schrijft er wederom een mooi verhaal over, na de waddenthrillers ' De Hollander' en ' De duiker'.Verwacht geen harde actiethriller, gelukkig niet, maar laat u meevoeren als de getijden bij eb en vloed in het verhaal over gewone mensen en gebeurtenissen die een uitvloeisel zijn van het harde leven op zee. Deen tipt daarbij vele interessanter gebeurtenissen aan uit het leven van alledag. Met enkele zeer sterke scènes; ik betitel ze maar naar de plaats waar ze plaats vinden: de kerkscene en vooral de restaurantscene waar de lezer bijna. ademloos in verdrinkt. Deen toont zich, niet alleen hier, een fantastisch auteur van bijtende conversaties.
Prima

Meer recensies van Jacques